ODISSEI zoekt een Community Manager

ODISSEI zoekt een Community Manager om de relatie met de gebruikers van haar infrastructuur – die verdeeld zijn over 33 deelnemende organisaties – te beheren.

ODISSEI is een snelgroeiend consortium van 33 wetenschappelijke partijen met als penvoerder de Erasmus Universiteit Rotterdam. ODISSEI ontwikkelt een digitale infrastructuur voor de sociale wetenschappen.

De gebruikers van de infrastructuur zijn voornamelijk wetenschappers van de 33 deelnemende organisaties. Diensten die ODISSEI en haar partners aanbieden omvatten toegang tot een supercomputer, toegang tot onderzoeksdata en online panels, een analytics team, data stewardship en opleiding.

Als Community Manager (0,8-1,0 FTE) bent u verantwoordelijk voor de relatie met de (potentiële) gebruikers van de infrastructuur: onderzoekers, graduate schools en data managers. U bent op de hoogte van hun behoeften, weet deze te vertalen naar diensten die ODISSEI en haar partners aanbieden en u koppelt de behoeften terug aan ODISSEI.

Voor uw werk zult u enige dagen in de week de deelnemende organisaties verspreid over Nederland bezoeken om met onderzoekers te praten en presentaties te verzorgen. De reiskosten worden vergoed op basis van openbaar vervoer, tweede klas.

Als Community Manager bent u ook verantwoordelijk voor de externe communicatie van ODISSEI, voornamelijk het schrijven van nieuwsberichten en het organiseren van community events.

Ten slotte zet u het onderwijsprogramma van ODISSEI op, waarbij u op regelmatige basis workshops over ODISSEI-diensten faciliteert. De workshops worden inhoudelijk verzorgd door partners, die u daarin aanstuurt.

U hebt veel vrijheid in uw werk. De werktijden zijn flexibel en in overleg in te plannen. De functie biedt veel groeimogelijkheden, onder andere om het team van junior Community Managers op te zetten en aan te sturen.

U legt verantwoording af aan de managing director van ODISSEI. De standplaats is Rotterdam.